SELAMAT HARI GURU

SELAMAT HARI GURU

PENTADBIR

PENTADBIR

Isnin, 1 Mac 2010

SALAM DARI WARGA SK PULAU TIMBANG

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kami warga SKPT mengucapkan selamat datang ke laman blog SKPT. Blog ini masih dalam pembinaan dan akan dikemaskini dari semasa ke semasa. Sebarang komen daripada pelawat sangatlah dihargai. Selaras dengan era ICT kini, warga sekolah tidak mahu kentinggalan untuk mengorak langkah mewujudkan blog ini, bermatlamatkan perkongsian pintar tanpa sempadan. Sebarang aktiviti sekolah akan diwar-warkan melalui blog ini. Terima kasih.



Salam dari,
Admin SKPT.

FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN

"Pendidikan di Malaysia adalah satu usaha berterusan ke arah memperkembangkan lagi potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani. Usaha ini adalah bagi melahirkan rakyat Malaysia yang berilmu pengetahuan, berakhlak mulia, bertanggungjawab, berketrampilan dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran keluarga, masyarakat dan negara."

ANUGERAH PELAJAR CEMERLANG

Hadis Rasulullah

Dari Abi Hurairah r.a. berkata, bahawa sesungguhnya Rasulullah s.a.w. bersabda: Barang siapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, hendaklah berkata baik atau diam; barang siapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, hendaklah menghormati jiran tetangganya; dan barang siapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, hendaklah menghormati tetamunya.( HR al-Bukhari dan Muslim )

PERIBAHASA

"Semanis-manis gula berpasir juga,
Sepahit-pahit jadam berubat "

- Pujuk rayu atau kata-kata yang lembut selalunya berisi tipu muslihat, tetapi kata-kata yang keras atau menyakitkan hati mengandungi nasihat dan pengajaran yang baik atau berguna
Penafian: Pihak sekolah adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini. Hubungi blog admin di pulautimbang@gmail.com

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP